سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شیرینی پزی

باقلوا با یوفکا

 

مناسب برای :

10 تا 15 نفر

زمان آماده سازی مواد :

40 دقیقه

 

زمان پخت :

30 دقیقه

مواد لازم :

خمیر یوفکا  9595 : یک بسته

مغز گردو خرد شده : 150 گرم

روغن مایع : به میزان لازم

 دارچین : به میزان لازم

گلاب : یک پیمانه

 شکر : 600 گرم

آب  : دو پیمانه

هل : دو تا سه عدد

روش تهیه :

1خمیر یوفکای 9595 را از فریزر خارج کرده و میگذاریم تا از حالت انجماد خارج شود . (برای استفاده از خمیر یوفکای منجمد شده بهترین راه این است که حداقل 12 ساعت قبل از استفاده ، خمیر را از فریزر خارج کرده و درون یخچال نگهداری کنیم تا خمیر به آرامی از حالت انجماد خارج شود ، این کار باعث می شود تا سطح خمیرهای داخل بسته کمتر خیس شده و خمیر راحت تر بصورت لایه لایه شود و یا اینکه یک تا دو ساعت قبل از مصرف بسته را از فریزر خارج کرده و در دمای محیط قرار داده و در روی بسته با تیغ یک شکاف 3 تا 4 سانتی ایجاد کنید تا هوا به مقدار بسیار جزیی وارد بسته شود  . در نظر داشته باشید که درب بسته را باز نکنید) . 

2قالب را با روغن چرب می کنیم  . قالب  را با یک لایه از خمیر یوفکا می پوشانیم . سطح خمیر را کمی با روغن چرب کرده ، مقداری آب پاشیده وکمی گلاب میریزیم  تا خمیر یوفکا مرطوب شود .

سپس خمیر دوم را روی خمیر اول گذاشته و سطح آن را همانند لایه اول مرطوب میکنیم . این کار را برای لایه سوم نیز تکرار میکنیم .

3 مقداری از گردوی آسیاب شده و دارچین را روی سطح خمیر سوم می پاشیم . سپس سه لایه دیگر از خمیر یوفکا را مطابق دستور داده شده مرطوب کرده و روی مواد قرار می دهیم

4 شیرینی را به صورت لوزی های کوچک برش زده و داخل فری که ازقبل گرم کرده ایم ( دمای فر 180 درجه سانتی گراد ) به مدت 25 دقیقه قرار می دهیم.

5 طرز تهیه شربت بر روی باقلوا :
شکر را به همراه گلاب ، هل و آب ( اگر تمایل داشته باشید می توانید از کمی زعفران برای خوش رنگ شدن شهد استفاده کنید ) روی گاز میگذاریم تا کمی غلیظ شود .

6پس از خارج کردن شیرینی از داخل فر روی آن شربت سرد شده را میریزیم و روی آن را با پودر پسته تزیین می کنیم .